Chia Tohumlu Kakaolu Puding


Şekeri hayatımızdan sürekli çıkartmak için çaba harcıyoruz. Bir süre ciddi şeker takıntım vardı, sonra hayatımıza bukadar girmiş bu beyaz tatlı şeyi kabul ettim. Kendi pişirdiğim tatlıları tüketmeyi ve o mini beyaz tanecikleri kontrollü bir şekilde tüketiyorum. Çok yoğun kremalı, şerbetli, gerçekten damak tadıma uymayan tatlıları yememeye özen gösteriyorum. Bazende şekersiz yeni tatlar deniyorum. Aslında bazı tariflerden vazgeçemesekte, tatlı ihtiyacımızı doğal şekerle karşılayabileceğimiz çok fazla seçenek var. Zamanla keşfediyorum.

Bu tarif chia tohumunun jelleşme özelliğini kullanarak puding hazırlıyorsunuz. Dolapta soğuyunca oldukça lezzetli ve keyifli oluyor. Chia tohumu su ya da sütte bekeletilincce jelleşerek, un görevini görüyor. Hazırladığınız malzemeye doku kazandırarak, koyulaştırıyor.



Chia Tohumlu Kakaolu Puding

270 ml süt
4 yemek kaşığı chia tohumu
3 yemek kaşığı kakao
1 çimdik tuz
1 yemek kaşığı bal
NOT: Kahve aromasını seviyorsanız, 1 tatlı kaşığı kahve ilave edebilirsiniz. 

Bütün malzemeleri bir kavanoza koyarak, karıştırıyoruz. Karışımı buzdolabına koyuyoruz. 1-2 saat arada çaklayarak karıştırınız.
Karışım koyulaşmaya başlayınca, kaplarına boşaltarak, buzdolabında dondurabilirsiniz.
Servis ederken üzerine bitter çikolata rendeleyebilirsiniz.

Afiyet olsun..

Etiketler: , , , , , , , ,